اصلاح موی زائد زیر بغل

کرم موبر دائمی

امروز زنان در بسیاری از کشورهای غربی به‌طور منظم موی زیر بغل خود را با کرم موبر دائمی اصلاح می‌کنند. در گذشته مردان به طر معمول موی زیر بغل خود را اصلاح نمی‌کردند اما امروزه مردان بیشتری موی زیر بغل را اصلاح می‌کنند. برخی بنابر دلایل مذهبی موی زیر بغل خود را اصلاح می‌کنند. به عنوان مثال، برخی در فرهنگ اسلامی، هم زن و هم مرد، موهای زیر بغل را برای رعایت دستورهای مذهبی مربوط به پاکیزگی، اصلاح می‌کنند. حذف موی زیر بغل توصیه شده‌است.

بسیاری از شناگران تقریباً تمام موهای بدن خود را از جمله موهای زیر بغل را می‌زدایند و باور دارند که این کار باعث می‌شود بدن آن‌ها در طول مسابقه روانتر شود. بسیاری از بدنسازان مرد و کشتی‌گیران حرفه‌ای نیز موهای بدن خود را برای زیبایی بیشتر می‌زدایند.

سنکای جوان بیان می‌کند که این کار در روم باستان معمول بوده‌است (نامه ۱۱۴).

در سال ۲۰۱۵، رنگ آمیزی موهای زیر بغل در ایالات متحده تبدیل به مد شد.


نويسنده : ت


رشد موی زائد زیر بغل

مراحل رشد موی زیر بغل را به ترتیب زیر مرحله‌بندی کرده‌است:

  • مرحله ۱ ولفسدورف- بدون موی زیر بغل
  • مرحله ۲ ولفسدورف- موی زیر بغل اندک (معمولاً همزمان با شروع آدرناک)
  • مرحله ۳ ولفسدورف- موی زیر بغل زمخت، نابالغ
  • مرحله ۴ ولفسدورف- موی زیر بغل کامل بزرگسالان

مرحله‌بندی موی زیر بغل بیمار به پزشک این امکان را می‌دهد تا رشد کودک را به صورت طولی بررسی کند.

اهمیت تکاملی موی زیر بغل انسان هنوز مورد بحث است. به‌طور طبیعی ممکن است عرق و رطوبت‌های دیگر بدن را دور از بدن نگه‌دارد و به تهویه و خنک‌ماندن کمک کند؛ بنابراین باکتریهای تولیدکننده بو از سطح پوست دور می‌شوند.


نويسنده : ت


زفع موی زائد زیر بغل

موی زیر بغل بخشی از موی بدن انسان به‌شمار می‌رود و به‌طور معمول در آغاز بلوغ شروع به روییدن می‌کند و رشد آن معمولاً تا پایان سال‌های نوجوانی کامل می‌شود.

موی زیر بغل ۴ مرحله رشد را پشت سر می‌گذارد که توسط آندروژن‌های ضعیف ساخته شده توسط آدرنال در مردان و زنان در دوران آدرناک و تستوسترون از بیضه در مردان در دوران بلوغ هدایت می‌شود. همان‌طور که رشد موهای زهار را می‌توان برپایه مقیاس تانر بررسی کرد، موهای زیر بغل را نیز می‌توان با همین مقیاس طبقه‌بندی کرد. جوزف ولفسدورف، پزشک متخصص کودکان


نويسنده : ت


موی زائد زیر بغل

موی سیاه زیربغل همچون موی زهار در دوران بلوغ رشد کرده و این در هر دو جنس مرد و زن یکسان می‌باشد. امروزه روش‌های زیادی برای اصلاح موهای این منطقه وجود دارد که از متداول‌ترین روش‌ها اصلاح شخصی که به وسیله تیغ‌های معمولی امکان می‌یابد می‌توان اشاره کرد. روش لیزر نیز روشی حرفه‌ای و هزینه بر می‌باشد اما نتیجه‌ای بهتر نیز در پی دارد. در فرهنگ مدرن اصلاح موی زیربغل به دلایل زیبایی‌شناختی متداول‌تر شده‌است.


نويسنده : ت